Ethische richtlijnen
Openheid en eerlijkheid zijn kernwaarden bij LINAK®. Ons Handboek Ethiek bepaalt de standaards voor hoe medewerkers van LINAK omgaan met onze klanten, partners, collega's en de lokale gemeenschap. Kortom, dit beschrijft de ethische richtlijnen voor ons gedrag.
Het is een snel overzicht van hoe medewerkers van LINAK moeten handelen en beslissingen moeten nemen die in overeenstemming zijn met onze bedrijfscultuur. Van elke medewerker van LINAK wordt verwacht dat hij/zij zich houdt aan onze ethische richtlijnen.
Bedrijfsethiek bij LINAK
- Geen omkoping of smeergeld
Geef, bied of aanvaard geen betalingen om een voorsprong te verkrijgen. - Geschenken en donaties
Accepteer alleen kleine, redelijke geschenken die de gebruikelijke gastvrijheid weerspiegelen. We doneren alleen aan goede doelen, niet om beslissingen te beïnvloeden. - Vermijd belangenconflicten
Geef geen oneerlijke voordelen aan mensen met wie je nauwe banden hebt of aan bedrijven waarin je een financieel belang hebt. - Geen verkeerde voorstelling van zaken of bedrog
Vervals geen dossiers en pleeg geen fraude. - Eerlijke concurrentie
Concurreer op eerlijke wijze en vermijd illegale of onethische overeenkomsten. - Respecteer privacy en gegevensbescherming
Bescherm persoonlijke informatie en deel deze alleen wanneer dit absoluut noodzakelijk en/of wettelijk verplicht is. - Geen diefstal, verduistering of fraude
Maak geen misbruik van gelden of eigendommen van het bedrijf. - Respecteer intellectuele eigendom en vertrouwelijkheid
Bescherm het intellectuele eigendom en de vertrouwelijke informatie van LINAK en onze klanten.